СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Https://wordwall.net/resource/58046648/math-the-word-with-picture

Нажмите, чтобы узнать подробности

Math the words with the pictures.

Просмотр содержимого документа
«Https://wordwall.net/resource/58046648/math-the-word-with-picture»

Space. Earth. Human.

English language.

Learning about planets.

Метод урока: интерактивный

Equipmens: book of 8th, post cards, pictures, lapstop.


Online lesson. Madalieva Tazagul.

Theme

15.12.12023.

Time

45 min.

Name the teacher.

Madalieva Tazagul Kurstanbekovna

Grade

8 – a,b,v,g,d

English language

Equipments.

Lapstop book video picture

Aim of the lesson.

Ожидаемые результаты

1. Обучающая: Учащиеся практически отрабатывать знания по пройденной теме;

2.Развиваюшая: расширят свои представления по изученной теме, вырабатывать навык анализа, пополнят словарный запас;

3. Воспитательная: организуют работу в парах, слушать мнение других.

Развиваются умения работать в команде, в паре.

Уметь адекватно воспринимать информацию; Сопоставлять и сравнивать речевые высказывания с точки зрения содержания: Свободно и правильно излагать свои мысли в устной и письменной форме;

Соблюдать нормы построения текста

Ключевые компетентности

1

Информационная (KK-1): Учащиеся используют информации по теме: «Планеты»

2

Социально-коммуникативная (KK-2): Готовность соотносить свои устремления с интересами других людей и социальных групп, цивилизованно отстаивать свою точку зрения на основе полученных знаний, взаимодействовать с одноклассниками.

3

Самоорганизация разрешения проблем (KK3): Готовность использовать полученную информацию при необходимости в жизненных ситуациях.

Предметные компетентности

1

Языковая (ПК)-соблюдает орфографические правила написания слов, пополняет активный запас слов;

2

Речевая (ПК-2)- понимает слышимую и читаемую речь, участвует в диалогах, читает “ текст” и понимает содержание.

3

Социокультурная (ПК-3)- владеет нормами речевого этикета.

Ход урока

Lesson steps. Time. 6min

Teacher action.

Students action

Com nce.

BC1

SC1

pete

Marking.

1. Motivatio

n

Good morning boys and girl, how are you? Are you ready for the lesson? What date is it today? What season is it now? What is the weather like today? Ok who is on duty today? And who is absent today?

Good morning

teacher , wea are glad to see you again. Today the weather is sunny .

Good job.


2.Presentation.

Now , let’s begin our lesson . Todsy we will discus about planets . Do you know how muny planets we have .

In our Solar System have 8 planets .

They are: 1Mercury

2 Venus

3.Earth

4.Mars

5.Jupiter

6.Saturn

7.Uranus

8.Neptune

Pupils read the text

and write new words

.

Then they are make up sentences for the new words.

BC

1

SC

SC

3. Presentation.

Pupils read the text then translate with teacher

After that they are doing exercise 2 on page 144.

Find are the sentences true or false?

1.Mercury moves the fastest of all the planets true.

2 The planet with the longest day is Venus ?

True.

3There is a lot of fresh water on Earth .

False.

  1. Olympus Mons is known because of its height.

True.

  1. Jupiter has four moons. False.

  2. Saturn has the most moons . true.

  3. Uranus is the only planet moving in the opposite direction of others. True.

  4. There are strong winds on Neptune. True.

1 Mercury Меркурий 2 Venus Венера

    1. EARTH Земля

    2. Mars Марс 5 Jupiter Юпитер

    1. Saturn Сатурн

    2. Uranus Уран

    3. Neptune Нептун

And our grammar theme is Adverbs and adjectives.

    1. I move faster than any other planet.

    2. I move the most slowly of all the anet.

Children diong ex 2 and listening .

BC

1

SC


  1. I am the largest planet in the Solar System.

  2. My day lasts the shortest of all the planets.

  3. I am the most recognizable planet.

Slow -slowly It moves slowly. Quick – quickly We walk quickly. Loud – loudly He speaks loudly.

Children writes the language box and make the ex 4 on page 145

BC

1

BC

2



4 Practice.

http://bit.ly/NatGeoSubscribe

Pupils read and watch this video. They get information.

https://youtu.be/fPwsZvFP7po?si=GYAKeq

Mui_tJeb-y

Students watch this video .

https://onlinetestpad. com/briuf6jxc75y4 Children will be

solve this test

BC

SC

Conclusion.

Children will be learn about planets .

They get information about planets.

They will be answered for the question.

Good job!

Home task. Learn by heart new words. Ex 5 on p 146

https://create.kahoot.it/share/duplicate-ofplanets/df1aeceb-f0fa-4095-91e8

167cf53dda60 math the word with the picture https://wordwall.net/resource/58046648/mat h-the-word-with-the-picture math the word with the picture

https://wordwall.net/resource/58046648/mat h-the-word-with-the-picture

Student’s work ing with this game .


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!